Hogyan készül a számítógépes grafika?

A képek, film, videó a hétköznapi  élet jelenségeit és változásait, történéseit mutatják be.
Kiterjesztik mind térben, mind pedig időben. A számítógépes grafika még tovább megy ezen azáltal, hogy messzi, kitalált, elképzelt világokba repíti a készítőt és a nézőt.

1. Varázslatos vízi világok:

Az óceánok mélyén, ahol megjelennek különös elképzelt, kitalált, rejtélyes lények és növények, titokzatos fények cikáznak. Elrejtett alakok tűnnek elő azoknak, akik jobban megfigyelik a formákat. Tűzszínű robbanások által láthatjuk távoli galaxisok végét. Láthatjuk azt, hogyan jönnek létre rajz által titokzatos bolygók, melyeknek a mozgását mi határozzuk meg.

 

 2. Az érzelmek világa:

Itt különféle szerelmek, titkok, érzések kelnek életre. A színek által feszültségek keltődnek, vagy végtelen nyugalmat érzünk a harmonikus színű megnyugtató formák által.

 
 

3. Bolygók világa:

Az ismeretlen és megfoghatatlan világegyetem és izzó csillagai régóta vonzották az emberiséget. A bolygók pályái, mozgása, az el nem érhető messzi fel nem fedezett univerzumok, naprendszerek, távoli Napok, fekete lyukak, galaxisok, és a fel nem fedezett univerzumok mindig nagy érdeklődést keltenek.

 
 

Grafika:

(Görög szó) Nyomdai és sokszorosító eljárások gyűjtőneve. A művész sajátkezű rajzának, metszetének, karcának stb. elnevezése, melyeket papírra nyomtatott. Valamennyi technikának a rajz az alapja. Hétköznapi értelemben a vonalas rajzot nevezik grafikának. Ezek alapanyaga a papír. A grafikán belül beszélünk egyedi és sokszorosító grafikai eljárásokról és a számítógépes grafikáról.

 
   
   
   
 
 

Hogyan készül el egy számítógépes grafika?

Mivel egy színes kép elkészítése nagyon bonyolult, ezért mintának egy fekete- fehér és szürke árnyalataiból álló képen mutatom be, hogy hogyan is készül el a gépen egy rajz a Corel Draw Rajzprogramban.

 

Mire kell figyelni egy rajzprogramban egy rajz vagy festmény elkészítésénél: 

A számítógépet sok művész úgy fogja fel, mint egy új rajzeszközt, amely segítségével nem papírra pasztellel, festékkel, zsírkrétával rajzol, hanem egérrel monitorra.Az, hogy a számítógépből olyan eszközt varázsoljon, amely elképzelt gondolatainkból képet alkot. A számítógépes grafika nehéz, mert nagyon sokféle tudást kell megszereznünk ahhoz, hogy igazán sajátunknak érezhessük. Ismerni kell hozzá a színtant, a színeket és hatásaikat, komponálási módokat, az alapszíneket, főszíneket, a másodlagos és harmadlagos színeket, a semleges színeket a színek hangulati hatásait, a művészi kiemelés eszközeit, reflexeket, tükröződéseket,  a kiegészítő színeket és fajtáikat, a színkeverést, a szín asszociációt,  színharmóniát, színszimbólikát, az esztétikát, színkonstanciát, színpreferenciát,  a színek ergonómiai hatását, telítettséget, világosságot, a számítógép színeit, a rajzprogramokat figyelnünk kell még a ritmusra, formákra, arányokra, az alá és mellérendelésre, a térre és még nagyon sok mindenre. Tudnunk kell, hogy mihez milyen rajzolóprogramot válasszunk.
   
   
   
   
   

 

 

 

A leírtak csak a legelemibb alapfogalmak, a színes kép elkészítését nem lehet itt leírni, mert ahhoz magas fokú szaktudás és sok éves gyakorlat szükséges, és ilyen technikák ismerete, mint: tükrözés, vágás, forgatás, effektek, clipart, fraktál sztereogram, morphing, háromdimenziós grafika, raytracing, rendering, radiosty, animáció... stb